VANLIGA FRÅGOR

Vanliga frågor / FAQ

När kan man checka in och ut?

Rummen är garanterat klara till kl. 15:00, därefter går det fint att checka in. Om ni beräknar att ankomma efter 02:00 på natten är vi tacksamma om ni meddelar oss detta på förhand. Senaste utcheckning på avresedagen är 11:00.

Vilka tider har vi tillgång till spa?

Ni har tillgång till spa från 15:00 ankomstdagen till 15:00 avresedagen.
Bagagerum och omklädningsrum finns på hotellet.

Vilka öppettider har spa?

Måndag till söndag 09.00 – 24.00.

Vad ingår i spaentrén?

Bad i uppvärmd inomhus pool, jacuzzi, ångbastu/torrbastu, relaxavdelning samt de varma källorna utomhus. Ni har även tillgång till gym samt aktivitetspass i mån av plats. Sommartid kan man även bada i vår uppvärmda utomhuspool.

När ska man senast boka behandlingar på spa?

Så fort som möjligt, gärna minst 1 månad innan ankomst.

Kan man få två behandlingar samtidigt i samma rum?

Nej, vi har endast ett Luxury bath som är för 2 personer, alla andra behandlingar sker med 1 person per rum.

Är barn välkomna på hotellet & spa?

Barn är såklart välkomna till hotellet i allmänhet men på vår spa avdelning har vi en 16 års gräns. Sommartid har vi en uppvärmd utomhuspool som barnen är välkomna att bada i.

Finns det hiss på hotellet?

Ja, det finns hiss som tar dig till de flesta av våra våningar, dock inte alla säg därför gärna till på förhand ifall ni har svårighet med att gå i trappor.

Vad har ni för parkeringsmöjligheter och kostar det något?

Vi har en stor, kostnadsfri utomhusparkering i anslutning till hotellet. Inhyrt vaktbolag gör frekventa ronder nattetid.

Får man ha hund med sig?

Ja, på vissa av våra rum går detta bra mot ett tillägg på 200kr per natt.

Behöver man boka bord i restaurangen?

Om man har bokat ett paket som inkluderar middag så garanteras du ett bord på någon av sittningstiderna, men för att få den tid du helst önskar rekommenderar vi att ni bokar i förväg. Vi har sittningar mellan 18:00-21:00. Vårt brasserie Vitas serverar mat hela dagen.

Vad består middagen av?

En 2 alternativt 3 rätters fast set meny beroende på paket som köket komponerar efter säsong. Önskar ni specialkost är det inga problem men vi behöver veta det i god tid innan ankomst.

Kan man få laktosfria eller vegetariska alternativ?

Inga problem alls, säg bara till vid bokning så är vi väl förberedda. Meddela oss gärna också på förhand ifall ni har allergier, är gravid eller annat som kan vara bra för vårt kök att känna till.

Serveras det lunch på hotellet?

Ja, under vardagar serveras dagens. Vårt spacafé serverar även lättare cafémat dagtid.

2C_port20131 2C_bridgerun   2C_fencing 491_DE3