VANLIGA FRÅGOR

Vanliga frågor / FAQ

När kan man checka in och ut?

Se din bokningsbekräftelse för vilken incheckningstid som gäller för just ditt paket. Om ni beräknar att ankomma efter 02:00 på natten är vi tacksamma om ni meddelar oss detta på förhand. Senaste utcheckning på avresedagen är 11:00.

Vilka tider har vi tillgång till spa?

Ni alla har olika pool access tider i Lido club&spa beroende på vilket paket ni har köp.
Omklädningsrum (detta kan endast användas under er pool access tid) finns på hotellet.

Vilka öppettider har spa?

Måndag till söndag 09.00 – 24.00.

Vad ingår i spaentrén?

Bad i uppvärmd inomhus pool, jacuzzi, torrbastu, relaxavdelning samt de varma källorna utomhus. Ni har även tillgång till vårt fina gym. Vår utomhuspool är uppvärmd från maj till september.

När ska man senast boka behandlingar på spa?

Så fort som möjligt, gärna minst 2 månad innan ankomst.

Kan man få två behandlingar samtidigt i samma rum?

Självklart! Vi har ett duo-rum i spa:t där du och din käraste, familj eller vän kan få sin behandling samtidigt. Hör av dig till spa@ysb.se för att boka. I vår upplevelse The Creek Experience tar vi emot grupper om 6 personer åt gången.

Är barn välkomna på hotellet & spa?

Barn är såklart välkomna till hotellet i allmänhet men på vår spa avdelning har vi en 16 års gräns. Åldersgränsen på 16 år gäller även på våra behandlingar och The Creek Experience. Sommartid har vi en uppvärmd utomhuspool som barnen är välkomna att bada i.

Finns det hiss på hotellet?

Ja, det finns hiss som tar dig till de flesta av våra våningar, dock inte alla säg därför gärna till på förhand ifall ni har svårighet med att gå i trappor.

Vad har ni för parkeringsmöjligheter och kostar det något?

Vi har en stor, kostnadsfri utomhusparkering i anslutning till hotellet. Inhyrt vaktbolag gör frekventa ronder nattetid.

Får man ha hund med sig?

Ja, på vissa av våra rum går detta bra mot ett tillägg på 300kr kr/natt.

Behöver man boka bord i restaurangen?

Om man har bokat ett paket som inkluderar middag så garanteras du ett bord på någon av sittningstiderna, men för att få den tid du helst önskar rekommenderar vi att ni bokar i förväg. Vi har sittningar mellan 18:00-21:00.

Vad har ni för restauranger?

Vi har flera alternativ, beroende på vad ni är sugna på! Läs mer om våra restauranger här.

Kan man få laktosfria eller vegetariska alternativ?

Inga problem alls, säg bara till vid bokning så är vi väl förberedda. Meddela oss gärna också på förhand ifall ni har allergier, är gravid eller annat som kan vara bra för vårt kök att känna till.

Serveras det lunch på hotellet?

Ja, lunch serveras i Restaurang Port. Se veckans meny här.

2C_port20131 2C_bridgerun   2C_fencing 491_DE3