Passbeskrivningar

PASSBESKRIVNINGAR

Våra olika träningspass- och aktiviteter. Vi tränar i de fyra elementens tecken! Alla pass avslutas med en skön avslappning där vi skapar balans och välbefinnande.

Hot Creek Yoga
För dig som gillar ett fysiskt yogapass med betoning på styrka och smidighet.
En viss vana av Yoga rekommenderas samt att du gillar värme.

Yin Yang Yoga
Yoga både i ett flöde samt att vi stannar länge i vissa rörelser. För dig som inte vill förflytta dig upp och ner så mycket. Lite lugnare.

Yoga Flow
Sköna, enkla rörelser i ett flöde som ger energi till hela kroppen.

Yoga Grace
Sköna yogarörelser där vi använder väggen som stöd för lugn skonsam träning.

Yin Yoga
”Slappna av och låt gravitationen göra jobbet” 
Yinyoga är precis som annan yoga – men också dess motsats. Yinyogan undviker ”perfektionen” i en slut-position. Vi fokuserar på yin-delarna i kroppen så som skelett, myofascia, bindväv, ligament, inre organ och de så kallade meridianerna. De mycket enkla ställningarna utförs alltid liggande eller sittande. Till skillnad från de flesta andra yogastilar låter yinyogan dina muskler slappna av helt. Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro i stunden.
Yoga Mind
Fysiska övningar och ställningar kombineras med andnings- och koncentrationstekniker. En terapeutisk yogaform som utgår från klassisk kundaliniyoga. Genom mjuka enkla rörelser, djupavslappning och meditation sätter Yoga mind igång kroppens självläkande system. Den medvetna andningen går som en röd tråd genom hela yogapasset.
Qi Gong
Långsamma avslappnande rörelser, mjuk stretching, andnings- och koncentrationsövningar. Akupunktursystemet och kroppens energibanor aktiveras och balanseras.

Breathe
Hitta en inre lugn med hjälp av enkla meditationsövningar. Öva upp förmågan att vara närvarande och leva i nuet. Andas.

Wakeup
Ett skönt sätt att börja dagen. En kombination av mjuka stretchövningar och uppiggande rörelser som får igång energiflöde, blodcirkulation och andning. Ett perfekt pass för dig som vill åka direkt till jobbet med ny energi.

Fire
Här har du ett pass där du får utmana dig själv. Olika kondition/styrkeövningar med olika redskap. Passen kan se olika ut från gång till gång. Låt dig svettas och överraskas. Avslutas med sköna stretchövningar och avslappning.

World Wide Moves
Ett svettigt och roligt danspass med enkla grundande övningar. Med rytmer och inspiration från bl.a. Afrika, Latinamerika och Asien. Släpp loss och ha kul.

Pilates Matwork/Ball
En skonsam träningsform som stärker både små och stora muskler vilket ger slanka och smidiga muskler. Tränar hela kroppen med tonvikt på mage och rygg.

Stretch & Balance
Ett lugnt pass med balans, smidighet och rörlighet. Lätta sköna rörelser som följer din andning. Avslutas med en lång härlig avslappning.